بالفيديو – التعليق الأول لنجوى إبراهيم بعد تعافيها من السرطان

54

في تعليقها الأول على أخبار تعافيها من مرض السرطان، قالت الإعلامية نجوى إبراهيم من خلال برنامجها “بيت العز” الذي تقدّمه عبر إذاعة “نجوم إف إم”: “أنا النهاردة في غاية السعادة لأني تعافيت من مرض السرطان”.

وأضافت: “بلاش حد يطلع يقوللي أنت لحّقتي بعد ما أعلنتي إنك مريضة بالسرطان من فترة قريبة، أنا كان عندي السرطان بقالي أكتر من 5 شهور… حبيت أشارككم فرحتي، لأن بفضل دعاء الملايين وبسببكم النهاردة أنا تعافيت من السرطان”.

وكانت الإعلامية نجوى إبراهيم قد وجّهت رسالة الى جمهورها عبّرت فيها عن امتنانها لهم على دعمهم الكبير لها الأيام الماضية.

وقالت نجوى إبراهيم خلال برنامجها “بيت العز”: “الأسبوع اللي فات حسّيت إني غلطت جداً، أنا مش من النوع الشكاي، واللي قلته مكانش شكوى كانت مشاركة معاكم”.

وأضافت: “لما رحت قعدت أبكي يومين تلاتة، لإني لقيت ناس كثيرة مليانة حب، وكمية الدعوات اللي جاتلي لو كانوا هيقطعوا إيدي مش هتتقطع من كثرة الدعوات، رب ضارة نافعة… لأن جلد الذات طبيعتي وضميري مستيقظ على طول قلت ليه أنكّد عليكم؟ كل واحد فيه اللي مكفّيه، وليه أطلع أقول كده والموضوع بقاله شهرين تلاتة، وبجري فيه لوحدي مع ولادي وعيلتي، مكانش يصح أقول كده”.

وطلبت نجوى إبراهيم من جمهورها التماس العذر لها قائلةً: “ممكن تسامحوني من غير ما يكون عندكم ذرة شك في حبي واحترامي لكم؟ اقبلوا اعتذاري وأنا مقدّرة كل حبكم”.



اقرأ المقال من المصدر