بالفيديو – عصام كاريكا: خلافي مع محمد سعد لم ينتهِ بعد

58

خلال استضافته في برنامج “معكم”، الذي تقدّمه الإعلامية منى الشاذلي عبر شاشة قناة ONE، كشف الفنان والملحن عصام كاريكا أن خلافه مع الفنان محمد سعد هو بسبب أغنية “أول ما عرفت إنك”، التي غناها سعد خلال أحداث فيلم “بوحة” بمشاركة الفنانة مي عز الدين.

وقال كاريكا عن كواليس تحضيره للأغنية: “متعاملتش أنا ومحمد سعد من وقت أغنية أول ما عرفت إنك في فيلم “بوحة”، عشان طلب يغيّر كلمات الأغنية، وأنا قولتله ياعم مينفعش”.

وأضاف: “كلمات الأغنية الأساسية بتقول: أول ما عرفت إنك عايزني جيت أوام، ما أقدرش أستغنى عنك يا معلّمني الغرام، وهقولك برضه عيني يا وحشني ألف عيني، وهقولك برضه عيني ياللي في بعدك كاويني، أؤمرني هتلاقيني تحت السلالم بنام”. وأضاف: “القافية متماشية، محمد سعد بقا حب يغيرها لأول ما عرفت إنك عايزني جيت أوام، ما اقدرش استغنى عنك يا معلّمني الغرام، وهقولك بردة عيني يا وحشني الف عيني، وهقولك برضه عيني يلي في بعدك كاويني، أؤمرني هتلاقيني سجادة بين إيديك”.

واختتم عصام كاريكا بالقول: “محمد سعد زعل ومشي وكلّمت المنتج أشرحله الوضع، قاللي مشّي الفيلم عشان خاطري… وغيّرنا كلمات الأغنية ونجحت، ولحد دلوقتي زعلان وبتقطّع كل ما بسمع الأغنية دي”.

يُذكر أن فيلم “بوحة” من بطولة: محمد سعد، مي عز الدين، لبلبة، حسن حسني، ومجدي كامل.



اقرأ المقال من المصدر